ساختار سنسور اکسیژن


سوند لامبدا یا همان سنسور اکسیژن تنها عضو کوچکی از سیستم فنی خودرو بوده که در سیستم اگزوز اتومبیل قرار دارد. خودروهایی که سیستم عیب یابی نسل دو(OBD-II) دارند ،دارای دو سنسور اکسیژن بوده که یکی از آن ها بعد و یکی دیگر قبل از کاتالیست قرار دارد و به طور همزمان ، راندمان موتور را مورد بررسی قرار می دهند.
 به طور کلی یک سری سنسور اکسیژن خودرو از بدنه سرامیکی و سری دیگر از جنس پلاتونیوم ساخته می شود که به واسطه یک غلاف فلزی محافظت می شود. همچنین یک المنت گرم کننده وجود دارد که کنترل دمای سنسور را به عهده داشته و آن را تا 300الی800درجه سانتی گراد می رساند . یک لایه متخلخل از جنس پلاتین ، قسمت بیرونی حباب را پوشش داده که دو نوار پلاتینی در آن وجود دارد. این نوار ها به عنوان الکترود و کنتاکت ها عمل می‌کنند.
سنسور اکسیژن های قدیمی تر یک سوراخ کوچک بر روی پوسته ضخیم داشتند که محل جریان هوا بود اما در سنسور های جدید که در ساخت آنها از تکنولوژی بالاتری استفاده شده، این تنفس از میان کانکتور سیم ها انجام می‌شود، این فضای کوچک برای عایق بندی، محل مناسبی برای ورود هواست. توجه داشته باشید که سنسور اکسیژن هیچ وقت چرب نشود تا در این منافذ انسداد ایجاد نشود.
شایان ذکر است که بخش خارجی سرامیکی پوشش داده شده سنسور در معرض اکسیژن موجود در بخش اولیه اگزوز خودرو استقرار یافته و بخش داخلی آن نیز به اکسیژن موجود در هوا مربوط است.
چناچه قصد تعمیر خودروی خود را دارید و یا می خواهید درخواست اعزام امداد خودرو کنید می توانید وارد سایت امداد خودروی کانون جهانگردی شده و درخواست خود را ثبت نمایید.

امداد خودرو90امداد خودروی کانون جهانگردی78امدادخودرو71Car assistance37 Manifold6Manifold air pressure sensor6map sensor6سنسور فشار هوای منیفولد6
امداد خودرو
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی
جمهوری اسلامی ایران

اطلاعات تماس

 تهران، خیابان آزادی، بین خوش و بهبودی، نبش خیابان شهید قانعی، پلاک 231
 021-61934000
 تهران، خیابان فیاض بخش، نبش کوچه جهانگردی، پلاک 33
  021-66749970-4
 تهران، خیابان خرمشهر(آپادانا)، ابتدای خیابان شهید عربعلی، بین کوچه یکم و سوم، پلاک 2
 021-88500209-11