• تست با دستگاه دیاگپس از وصل دستگاه دیاگ به خودرو و روشن کردن آن ، وارد منوی پارامترها قسمت هوای ورودی شده مقدار فشار هوای داخل مانیفولد را مشاهده می کنیم. این عدد برای هر خودرو در مکان های مختلف متف ,...
علائم خرابی• روشن شدن چراغ چک خودرو• ریپ زدن خودرو • افزایش مصرف سوخت• افزایش میزان آلایندگی• لرزش خودرو در حالت های نرمال • دوده گرفتن سر شمع ها• کاهش قدرت موتور به صورت ناگهانی• افزایش دما ,...
درست است که محل قرارگیری سنسور فشار هوای منیفولد در خودروهای مختلف متفاوت است اما در کل ،اغلبا این سنسور را بعد از دریچه گاز نصب شده تا کامپیوتر خودرو توانایی تخمین زدن میزان هوای ورودی هر سیلند ,...
این سنسور از طریق یک شلنگ به دریچه ورودی هوا ( سوپاپ هوا) منیفولد متصل شده و از طریق این شلنگ ارتباط مستقیم با منیفولد و دریچه آن برقرار میکند. از همین رو با هوای موجود رد منیفولد در تماس بوده و شرای ,...
هنگام فشارپدال گاز ، هوای بیشتری وارد موتور خودرو شده و در این زمان سنسور فشار مطلق منیفولد شروع به کار کردن میکند. البته عملکرد این سنسور در خودروهای توربوشارژر کمی متفاوت و پیچیدهتر است. می توان و ,...
سنسور مپ و یا همان فشار هوای منیفولد یکی از قطعات داخلی خودرو بوده که اطلاعات خود را به طور مستقیم به کامپیوتر خودرو ارسال میکند. این سنسور در سیستم کنترل الکترونیکی موتور مورد استفاده قرار گرف ,...
عوامل خرابی سنسور ناک• به وجود آمدن اتصال های داخلی در سنسور ها• بریده شدن یا ایجاد هر گونه آسیب به سیم ها• نصب نادرست سنسور و قرار دادن آن در جای اشتباه• آسیب دیدن مکانیک سنسور• به وجود آمدن ضربه و ی ,...
1) عملکرد نادرست موتوربه طور حتم در مرحله اول چیزی که در اثر بروز ناک تاثیر می پذیرد ، موتور می باشد. اختلال عملکرد موتور در شرایط مختلف مانند سرعت های بالا یا هنگام حمل بارهای سنگین بوده و افزایش سرع ,...
سنسور ضربه موتور یا همان ناک، در بلوکه موتور، معمولا مابین سیلندر های 2 و3 در سمت منیفولد ورودی هوا قرار گرفته شده و ارتعاشات موتور به راحتی در این قسمت قابل مشاهده می باشد . علت قرار گیری ,...
عملکرد سنسور ضربه موتور را یک مقاومت متغیر یا در واقع پیزوالکتریک تنظیم میکند. یکی از این اپیزو الکتریک ها داخل سنسور قرار دارد تا اگر ضربه ای وارد شد ، میزان و شدت آن بررسی شود . چنانچه ارتعاشات از ,...
سنسور ناک و یا سنسور ضربه موتور ، قطعه ای بوده که لرزش های موتور را به صورت مداوم اندازه گیری کرده تا مرتبا به ECU (کامپیوتر خودرو) ارسال شود. در صورت نداشتن تطابق اعداد ارسال شده با مقادیر مجاز تعریف ,...
موتور های سوخت داخلی به این گونه عمل می کنند که با ورود مخلوط هوا و سوخت فشرده شده شمع جرقه می زند و عملیات احتراق یا سوخت کامل می شود. در این میان نیرویی که از این عملیات آزاد می شود سبب شده تا پیستو ,...
ترکیب روغن موتور و آب رادیاتور در واقع نقطه شروع این مشکل است. سوختن واشر سر سیلندر که عامل اصلی مهر و موم کردن سیستم موتور خودروست موجب ورود روغن به آب رادیاتور میشود. پس در اینجا متوجه خواهید ,...
علت اصلی کف داخل رادیاتور، کم بودن آب آن و در مواقعی بدتر، نبود آب در رادیاتور است . نبود آب به واشر سر سیلندر فشار وارد کرده و باعث سوختن آن میشود . در چنین حالتی ، اگر خودروی خود را روشن کنید و درب ,...
• نداشتن ضد یخ و ضد جوش کافی در مایع رادیاتور• هوا گرفتن سیستم رادیاتور• خرابی و ایراد در رادیات بخاری• استفاده از آب لوله کشی شهری به جای آب مقطر• خرابی واشر سر سیلندر• پوسیدگی و خرابی واتر پمپ ,...
گل شدن آب رادیاتور ارتباط مستقیمی با بخاری ماشین دارد. معمولا در روزهای زمستانی که تقریبا همگی از بخاری خودرو استفاده می کنیم، این مشکل رخ می دهد .زمانی که بخاری خودرو را روشن می کنیم ، لوله هایی که آ ,...
یکی از مهم ترین عواملی که به اختلال در سیستم خنک کننده موجب می شود ، ایجاد رسوبات و کثیفی در آب رادیاتور می باشد. وجود این رسوبات حتی به نوعی بر ترموستات نیز تاثیر منفی داشته و امکان بروز ایراد ,...
ترکیب مایع خنک کننده با ذرات تجزیه شده بلوک سیلندر سبب می شود تا آب رادیاتور به رنگ قرمز درآید و حالتی مانند زنگ زدگی ایجاد کند.در زمان هایی که بیش از حد در ترافیک های جاده ای قرار می گیرید و یا در زم ,...
یکی دیگر از حالت هایی که ممکن است برای مایع خنک کننده در سیستم رادیاتور پیش آید ،سیاه شدن آب رادیاتور بوده که درچنین حالتی مایع خنک کننده به کلی تیره شده و به رنگ مشکی در می آید.از مهم ترین دلایلی که ,...
همانطور که می دانید رنگ اصلی مایع خنک کننده سبز می باشد؛ ولی ممکن است پس از گذشت مدتی شاهد تغییر رنگ آن به زرد باشیم که از دلایل اصلی آن نامرغوب و بی کیفیت بودن آن محصول می باشد.ما در مقالات قبلی به م ,...
تست پاسخ