علت چرب شدن آب رادیاتور
ترکیب روغن موتور و آب رادیاتور در واقع نقطه شروع این مشکل است. سوختن واشر سر سیلندر که عامل اصلی مهر و موم کردن سیستم موتور خودروست موجب ورود روغن به آب رادیاتور میشود. پس در اینجا متوجه خواهید شد که سوال صحیح علت وجود روغن در آب رادیاتور چیست می باشد.
ترکیب و مخلوط شدن آب رادیاتور و روغن موتور به دلیل نقص در عملکرد واشر سرسیلندر بوده و اکنون با وجود روغن در مخزن رادیاتور به اصطلاح میگوییم که خودرو آب و روغن قاطی کرده و حباب های روغن به راحتی بر روی مایع رادیاتور دیده میشود.
عواقبی که به دنبال مخلوط روغن و آب رادیاتور در ماشین به وجود می آید، این است که خودرو شما به راحتی روشن نمیشود ودر استارت خوردن تاخیر دارد. حالت بعدی نیز این است که دود سفید رنگ از اگزوز خودرو شما خارج شده و بخار را در نواحی درب رادیاتور خواهید دید.
به همچنین ، با وجود کارکردن سیستم رادیاتور، همچنان سرد بوده و شیلنگ های خودرو دچار بادکردگی خواهند شد.
در صورت مواجهه با چنین مشکلی ، بهتر آن است تا در ابتدا اقدام به خاموش کردن خودرو خود کنید و پس از باز کردن درب کاپوت ، مقداری آب درون مخزن ریخته و با امداد خودرو تماس بگیرید و تا رسیدن امدادگر به گونه ای که خودرو روشن نشود، تک استارت بزنید.
با پیشروی چنین مشکلی آسیب های جدی به موتور و رادیاتور وارد خواهد شد و هزینه های بالایی را روی دست شما خواهد گذاشت. بهتر است تا برای پیشگیری موارد زیر را رعایت کنید:
• تعویض به موقع روغن موتور
• بررسی مداوم سطح آب رادیاتور
• استفاده مداوم از ضد یخ و ضد جوش
• اطمینان از عدم انسداد در لوله های سیستم خنک کننده
• اطمینان از عملکرد ردست فن رادیاتور
• انجام تست های دوره ای عملکرد درست رادیاتور
چنانچه قصد تعمیر خودروی خود را دارید و یا می خواهید درخواست اعزام امداد خودرو کنید می توانید وارد سایت امداد خودروی کانون جهانگردی شده و درخواست خود را ثبت نمایید .
امداد خودرو90امداد خودروی کانون جهانگردی78امدادخودرو71Car assistance37 Manifold6Manifold air pressure sensor6map sensor6سنسور فشار هوای منیفولد6سنسور مپ6منیفولد4