ضربه موتور یا ناک

موتور های سوخت داخلی به این گونه عمل می کنند که با ورود مخلوط هوا و سوخت فشرده شده شمع جرقه می زند و عملیات احتراق یا سوخت کامل می شود. در این میان نیرویی که از این عملیات آزاد می شود سبب شده تا پیستون ها حرکت سریع تری داشته باشند که در نهایت این نیرو موجود به قسمت چرخ ها منتقل شده و سبب حرکت خودرو می شود.
در صورتی که گرمای موتور بالا باشد، زمانی که مخلوط سوخت و هوا وارد می شود، به دلیل دمای بالایی که در محفظه سوخت وجود دارد، باعث می شود عملیات احتراق سریع تر از تایمینگ کامپیوتر خودرو صورت گیرد. در این میان عملیات احتراق اصلی در فاصله زمانی کوتاه تری رخ داده واین موضوع سبب شده تا پیش احتراق ها فشار بسیار بالایی به پیستون ها وارد کند که نتیجه آن صدایی است که از برخورد پیستون و سلندر ایجاد می شود.
چنانچه عملیات به گونه ای صورت گیرد که در فاصله زمانی کم دو نوع سوخت درون سیلندر ها انجام شود، سبب می شود که تنش های مکانیکی بسیار مهمی در قسمت موتور ایجاد شود. از معایب این تنش ها در این است که در صورتی که در زمان های طولانی ایجاد بشوند به قدری به موتور خودرو فشار وارد می کنند که در نهایت موجب ضربه به پیستون ها می شوند؛ در حقیقت می توان این گونه گفت که کوبش زیادی که در موتور ها ایجاد می شود سبب ایجاد لرزش در آن می شوند و این لرزش ها موجب خرد شدن تمامی پیستون ها می شود؛ حتی اگر برای پیستون ها موردی پیش نیاید احتمال کج شدن شاتون ها نیز وجود دارد.
با ما همراه باشد تا در مقالا ت بعدی به بررسی سنسور نا یا ضربه موتور و نحوه عملکرد آن بپردازیم
چنانچه قصد تعمیر خودروی خود را دارید و یا می خواهید درخواست اعزام امداد خودرو کنید می توانید وارد سایت امداد خودروی کانون جهانگردی شده و درخواست خود را ثبت نمایید .

امداد خودرو90امداد خودروی کانون جهانگردی78امدادخودرو71Car assistance37 Manifold6Manifold air pressure sensor6map sensor6
امداد خودرو
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی
جمهوری اسلامی ایران

اطلاعات تماس

 تهران، خیابان آزادی، بین خوش و بهبودی، نبش خیابان شهید قانعی، پلاک 231
 021-61934000
 تهران، خیابان فیاض بخش، نبش کوچه جهانگردی، پلاک 33
  021-66749970-4
 تهران، خیابان خرمشهر(آپادانا)، ابتدای خیابان شهید عربعلی، بین کوچه یکم و سوم، پلاک 2
 021-88500209-11