مهم ترین دلایل عوض شدن رنگ آب رادیاتور خودرو


اکثرتان به این موضوع که نوع و کیفیت مایع خنک کننده در رادیاتور نقش عمده ای را در طول عمر مفید این قطعه دارد واقف هستید ؛ اما این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که این مایع دارای عمر مشخصی بوده و پس از گذشت مدتی کیفیت اولیه خود را از دست می دهد و دیگر بازدهی قبل خود را نداشته و نمی تواند موتور را به خوبی خنک کند.
همچنین شایان به ذکر است که هر نوع مایع خنک کننده تولید شرکت های مختلف ، دارای یک طول عمر مشخص بوده و بسته به اعلام شرکت سازنده ( که به طور معمول در مسافت های 50000کیلومتر است) کیفیت خود را از دست داده و باید به تعویض آن اقدام کنید .
در برخی موارد دیده شده است که تغییر در کیفیت و مواد و ترکیبات مایع خنک کننده سبب تغییر رنگ آب رادیاتور شده که معمولا به رنگ هایی چون قهوه ای یا زرد در می آیند؛ درصورتی  که رنگ اصلی مایع خنک کننده باید سبز،قرمز و یا آبی باشد. از مهم ترین دلایل تغییر رنگ آب رادیاتور ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
منقضی شدن تاریخ مصرف مایع خنک کننده
جوش آوردن بیش از حد مایع خنک کننده
اکسیداسیون قطعات فلزی سیستم خنک کننده
تخریب شدن لوله های لاستیکی
سیستم موتور دچار خوردگی شده است
سیستم رادیاتور دچار فرسودگی و خوردگی شده است
استفاده تنها از آب به عنوان خنک کننده
ترکیب شدن روغن موتور با مایع خنک کننده
وجود نشتی در رادیاتور

با ما همراه باشید تا در مقالات بعدی به بررسی موارد بالا که سبب تغییر رنگ های مختلفی چون قهوه ای ، زرد ، سیاه و.. می شود بپردازیم.
چنانچه قصد تعمیر خودروی خود را دارید و یا می خواهید درخواست اعزام امداد خودرو کنید می توانید وارد سایت امداد خودروی کانون جهانگردی شده و درخواست خود را ثبت نمایید.





امداد خودرو90امداد خودروی کانون جهانگردی78امدادخودرو71Car assistance37 Manifold6Manifold air pressure sensor6map sensor6سنسور فشار هوای منیفولد6سنسور مپ6
امداد خودرو
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی
جمهوری اسلامی ایران

اطلاعات تماس

 تهران، خیابان آزادی، بین خوش و بهبودی، نبش خیابان شهید قانعی، پلاک 231
 021-61934000
 تهران، خیابان فیاض بخش، نبش کوچه جهانگردی، پلاک 33
  021-66749970-4
 تهران، خیابان خرمشهر(آپادانا)، ابتدای خیابان شهید عربعلی، بین کوچه یکم و سوم، پلاک 2
 021-88500209-11