تگ ها
22اسفند

روش های عیب یابی سنسور فشار هوای منیفولد(سنسور map)

• تست با دستگاه دیاگپس از وصل دستگاه دیاگ به خودرو و روشن کردن آن ، وارد منوی پارامترها قسمت هوای ورودی شده مقدار فشار هوای داخل مانیفولد را مشاهده می کنیم. این عدد برای هر خودرو در مکان های مختلف متف ,...

21اسفند

علائم و عوامل خرابی سنسور فشار هوای منیفولد(سنسور map)

علائم خرابی• روشن شدن چراغ چک خودرو• ریپ زدن خودرو • افزایش مصرف سوخت• افزایش میزان آلایندگی• لرزش خودرو در حالت های نرمال • دوده گرفتن سر شمع ها• کاهش قدرت موتور به صورت ناگهانی• افزایش دما ,...

20اسفند

محل قرارگیری سنسور فشار هوای منیفولد(سنسور map)

درست است که محل قرارگیری سنسور فشار هوای منیفولد در خودروهای مختلف متفاوت است اما در  کل ،اغلبا این سنسور را بعد از دریچه گاز نصب شده تا کامپیوتر خودرو توانایی تخمین زدن میزان هوای ورودی هر سیلند ,...

16اسفند

نحوه عملکرد سنسور فشار هوای منیفولد(سنسور map)

این سنسور از طریق یک شلنگ به دریچه ورودی هوا ( سوپاپ هوا) منیفولد متصل شده و از طریق این شلنگ ارتباط مستقیم با منیفولد و دریچه آن برقرار می‌کند. از همین رو با هوای موجود رد منیفولد در تماس بوده و شرای ,...

15اسفند

وظیفه سنسور فشار هوای منیفولد(سنسور map)

هنگام فشارپدال گاز ، هوای بیشتری وارد موتور خودرو شده و در این زمان سنسور فشار مطلق منیفولد شروع به کار کردن می‌کند. البته عملکرد این سنسور در خودروهای توربوشارژر کمی متفاوت و پیچیده‌تر است. می توان و ,...

14اسفند

سنسور فشار هوای منیفولد(سنسور map)

سنسور مپ و یا همان فشار هوای منیفولد یکی از قطعات داخلی خودرو بوده که اطلاعات خود را به طور مستقیم به کامپیوتر خودرو ارسال می‌کند. این سنسور در سیستم  کنترل الکترونیکی موتور مورد استفاده قرار گرف ,...

13اسفند

عوامل خرابی و روش های بررسی سنسور ناک یا ضربه موتور

عوامل خرابی سنسور ناک• به وجود آمدن اتصال های داخلی در سنسور ها• بریده شدن یا ایجاد هر گونه آسیب به سیم ها• نصب نادرست سنسور و قرار دادن آن در جای اشتباه• آسیب دیدن مکانیک سنسور• به وجود آمدن ضربه و ی ,...

10اسفند

علائم خرابی سنسور ناک یا ضربه موتور

1) عملکرد نادرست موتوربه طور حتم در مرحله اول چیزی که در اثر بروز ناک تاثیر می پذیرد ، موتور می باشد. اختلال عملکرد موتور در شرایط مختلف مانند سرعت های بالا یا هنگام حمل بارهای سنگین بوده و افزایش سرع ,...

9اسفند

محل قرار گیری سنسور ناک یا ضربه موتور

 سنسور ضربه موتور یا همان ناک، در بلوکه موتور، معمولا مابین سیلندر های 2 و3 در سمت منیفولد ورودی هوا  قرار گرفته شده و ارتعاشات موتور به راحتی در این قسمت قابل مشاهده می باشد . علت قرار گیری ,...

6اسفند

نحوه عملکرد سنسور ناک یا ضربه موتور

عملکرد سنسور ضربه موتور را یک مقاومت متغیر یا در واقع پیزوالکتریک تنظیم می‌کند. یکی از این اپیزو الکتریک ها داخل سنسور قرار دارد تا اگر ضربه ای وارد شد ، میزان و شدت آن بررسی شود . چنانچه ارتعاشات از ,...

3اسفند

سنسور ضربه موتور یا ناک

سنسور ناک و یا سنسور ضربه موتور ، قطعه ای بوده که لرزش های موتور را به صورت مداوم اندازه گیری کرده تا مرتبا به ECU (کامپیوتر خودرو) ارسال شود. در صورت نداشتن تطابق اعداد ارسال شده با مقادیر مجاز تعریف ,...

2اسفند

ضربه موتور یا ناک

موتور های سوخت داخلی به این گونه عمل می کنند که با ورود مخلوط هوا و سوخت فشرده شده شمع جرقه می زند و عملیات احتراق یا سوخت کامل می شود. در این میان نیرویی که از این عملیات آزاد می شود سبب شده تا پیستو ,...

26بهمن

علت چرب شدن آب رادیاتور

ترکیب روغن موتور و آب رادیاتور در واقع نقطه شروع این مشکل است. سوختن واشر سر سیلندر که عامل اصلی مهر و موم کردن سیستم موتور خودروست موجب ورود روغن به آب رادیاتور می‌شود. پس در اینجا متوجه  خواهید ,...

26بهمن

علت کف کردن آب رادیاتور

علت اصلی کف داخل رادیاتور، کم بودن آب آن و در مواقعی بدتر، نبود آب در رادیاتور است . نبود آب به واشر سر سیلندر فشار وارد کرده و باعث سوختن آن می‌شود . در چنین حالتی ، اگر خودروی خود را روشن کنید و درب ,...

24بهمن

علت جرم گرفتن درب رادیاتور

• نداشتن ضد یخ و ضد جوش کافی در مایع رادیاتور• هوا گرفتن سیستم رادیاتور• خرابی و ایراد در رادیات بخاری• استفاده از آب لوله کشی شهری به جای آب مقطر• خرابی واشر سر سیلندر• پوسیدگی و خرابی واتر پمپ  ,...

24بهمن

علت گل آلود شدن آب رادیاتور

گل شدن آب رادیاتور ارتباط مستقیمی با بخاری ماشین دارد. معمولا در روزهای زمستانی که تقریبا همگی از بخاری خودرو استفاده می کنیم، این مشکل رخ می دهد .زمانی که بخاری خودرو را روشن می کنیم ، لوله هایی که آ ,...

24بهمن

علت کثیف شدن آب رادیاتور

 یکی از مهم ترین عواملی که به اختلال در سیستم خنک کننده موجب می شود ، ایجاد رسوبات و کثیفی در آب رادیاتور می باشد. وجود این رسوبات حتی به نوعی بر ترموستات نیز تاثیر منفی داشته و امکان بروز ایراد ,...

18بهمن

علت قرمز رنگ شدن آب رادیاتور

ترکیب مایع خنک کننده با ذرات تجزیه شده بلوک سیلندر سبب می شود تا آب رادیاتور به رنگ قرمز درآید و حالتی مانند زنگ زدگی ایجاد کند.در زمان هایی که بیش از حد در ترافیک های جاده ای قرار می گیرید و یا در زم ,...

17بهمن

علت سیاه رنگ شدن آب رادیاتور

یکی دیگر از حالت هایی که ممکن است برای مایع خنک کننده در سیستم رادیاتور پیش آید ،سیاه شدن آب رادیاتور بوده که درچنین حالتی مایع خنک کننده به کلی تیره شده و به رنگ مشکی در می آید.از مهم ترین دلایلی که ,...

16بهمن

علت زرد رنگ شدن آب رادیاتور

همانطور که می دانید رنگ اصلی مایع خنک کننده سبز می باشد؛ ولی ممکن است پس از گذشت مدتی شاهد تغییر رنگ آن به زرد باشیم که از دلایل اصلی آن نامرغوب و بی کیفیت بودن آن محصول می باشد.ما در مقالات قبلی به م ,...

امداد خودرو
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی
جمهوری اسلامی ایران

اطلاعات تماس

 تهران، خیابان آزادی، بین خوش و بهبودی، نبش خیابان شهید قانعی، پلاک 231
 021-61934000
 تهران، خیابان فیاض بخش، نبش کوچه جهانگردی، پلاک 33
  021-66749970-4
 تهران، خیابان خرمشهر(آپادانا)، ابتدای خیابان شهید عربعلی، بین کوچه یکم و سوم، پلاک 2
 021-88500209-11